International Seminar on Nursing Research

Thursday, July 1, 2021 - 10:00 to Friday, July 2, 2021 - 19:00

15th International Seminar on Nursing Research - 1st and 2nd July 2021

Universidade Católica Portuguesa, Porto - Online

The International Seminars on Nursing Research at the Universidade Católica Portuguesa started in 2005 and are open to the participation of nursing students and professional nurses who aim to share their research projects, methodologies and results. The preferential participants are master and Ph.D. students, that can bring to these moments of discussion the opportunities for their research competencies and for the development of nursing knowledge.

Seminar Objectives

To contribute to the development of nursing knowledge
To promote the knowledge transmission
To publicize ongoing research

Abstract Submission Guidelines - available here

Applications are open

Program overview

15.º Seminário Internacional de Investigação em Enfermagem - 1 e 2 de julho 2021

Universidade Católica Portuguesa, Porto – campus Foz - Online

Os Seminários Internacionais de Investigação em Enfermagem da Universidade Católica Portuguesa decorrem desde 2005 e são abertos à participação de estudantes de enfermagem e enfermeiros em geral, que queiram partilhar os seus projetos de investigação, metodologias e resultados. Os participantes preferenciais são estudantes de mestrado e doutoramento, que encontram nestes momentos de discussão, oportunidades para desenvolvimento das suas competências de investigação e para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem.

Objetivos do Seminário

Contribuir para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem
Contribuir para a translação do conhecimento
Divulgar investigação em curso