17th International Seminar on Nursing Research

Thursday, May 11, 2023 - 09:00 to Friday, May 12, 2023 - 18:00

17th International Seminar on Nursing Research - 11th and 12th May 2023

Universidade Católica Portuguesa, Porto - Hybrid (In-person and Online)

The International Seminars on Nursing Research at the Universidade Católica Portuguesa started in 2005 and are open to the participation of nursing students and professional nurses who aim to share their research projects, methodologies and results. The preferential participants are master and PhD. students, that can bring to these moments of discussion the opportunities for their research competencies and for the development of nursing knowledge.

Seminar Objectives

• To contribute to the development of nursing knowledge
  • To promote the knowledge transmission
  • To publicize ongoing research

Abstract Submission Guidelines | Programme

17.º Seminário Internacional de Investigação em Enfermagem - 11 e 12 de maio de 2023

Universidade Católica Portuguesa, Porto – Híbrido (Presencial e Online)

Os Seminários Internacionais de Investigação em Enfermagem da Universidade Católica Portuguesa decorrem desde 2005 e são abertos à participação de estudantes de enfermagem e enfermeiros em geral, que queiram partilhar os seus projetos de investigação, metodologias e resultados. Os participantes preferenciais são estudantes de mestrado e doutoramento, que encontram nestes momentos de discussão, oportunidades para desenvolvimento das suas competências de investigação e para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem.

Objetivos do Seminário

• Contribuir para o desenvolvimento do conhecimento de enfermagem
  • Contribuir para a translação do conhecimento
  • Divulgar investigação em curso